Tıp Eğitimi konusunda araştırma, inceleme yapan fakülte için eğitim stratejileri oluşturan, halen kullanılan eğitim sistemini yakından izleyerek gerekli iyileştirmeleri izleyen Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 2017 yılında üniversitemizde kurulmuştur. Anabilim Dalı Başkanlığı 2023 yılından bu yana Dr. Öğr. Üyesi Nur PAKSOY tarafından yürütülmekte olup, anabilim dalımızda bir doktor öğretim üyesi görev yapmaktadır.
Misyonumuz
Tıp Eğitimi Anabilim Dalı olarak Tıp eğitimi ile ilgili gelişmeleri izleyerek, eğitim programının geliştirilmesine katkıda bulunmak, eğitim programları geliştirmek, eğitim programlarının çekirdek eğitim programıyla uyumlu şekilde olması için çaba harcamak, verilen eğitimi izlemek, ölçmek ve değerlendirmek, eğiticilerin eğitimini sağlamak, tıp eğitimi alanında çağdaş eğitimin takibi, öğrenci merkezli ve entegre eğitim modelleriyle sağlık profesyonellerinin yetiştirilmesi yürüttüğümüz program dahilinde önceliklerimizdir. Misyonumuz, tıp eğitimi alanında çağdaş, bilimsel ve etik değerlere dayalı yaklaşımlar geliştirerek, öğrenmeyi destekleyen, toplumun sağlık ihtiyaçlarına duyarlı ve yaşam boyu öğrenme anlayışına sahip bireyler yetiştirmektir. Bunun yanı sıra, akademik faaliyetlerimizle tıp eğitimine dair yenilikçi yöntemler geliştirmek, öğretim elemanlarının mesleki gelişimini desteklemek ve sağlık eğitiminin ilerlemesine katkı sunmak görevlerimiz arasında yer almaktadır.
Vizyonumuz
Vizyonumuz, tıp eğitimi alanında yenilikçi yaklaşımları ve öğrenci merkezli eğitim modellerini benimseyen, referans alınan bir akademik birim olmaktır. Geleceğin sağlık profesyonellerini ve eğiticilerini yetiştirirken, bilimsel araştırmalara dayalı bir eğitim anlayışıyla sağlık hizmetlerinin kalitesini artırmaya yönelik çalışmalar yapmayı hedefliyoruz. Tıp Eğitimi alanında ulusal ve uluslararası toplantıların düzenlenmesine katkı sağlamak ve bu toplantılara katılmak, tıp eğitimi alanında iş birliği yapmak, tıp eğitimi standartlarının belirlenmesi ve geliştirilmesi çalışmalarına katkıda bulunmak, öğretim üyeleri ve öğrencilerin eğitim becerileri ile ilgili gereksinimlerini belirleyerek bu gereksinimlere yönelik eğitim programları geliştirmek önceliklerimiz arasında yer almaktadır.