KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ

Temel Tıp Bilimleri

Bir uygulamalı bilim alanı olan tıp, oldukça geniş ve karmaşık bir disiplindir. Hekimlik mesleğinin icra edilmesi sürecinde gerekli bilgi, beceri ve tutumların kazanılması çok yönlü bir öğrenim süreci ve nitelikli bir tıp eğitimi ile gerçekleştirilebilir. Uzun ve oldukça meşakkatli olan bu süreç, temel bilimlerden başlayıp klinik uygulamalara uzanarak geniş bir yelpazeyi kapsamaktadır. 

Tıp Tarihi ve Etik programının temel amacı; geleceğin hekimlerinin, tıp disiplininin tarihini ve gelişimini tanımasını, tıbbın geleneksel “hasta merkezli” değerlerini fark etmesini ve insan hakları özelinde hasta haklarına duyarlı bir yaklaşım kazanmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin, sürekli gelişen bilim ve teknolojinin yarattığı veya yaratabileceği olası etik sorunları fark eden, etik sorunlar ve değer çatışmalarının çözümünde korunması gereken temel/mesleki değerleri anlayan ve alana özgü kavram ve uygulamaları bilmesi hedeflenmektedir.

Bu misyon ve vizyon doğrultusunda, öğrencilerin eğitimin ilk yılında tıp tarihi dersleriyle, geçmişten günümüze tıbbın birikimini nasıl değerlendirebileceklerini, hekimlik değerleri ve kimliğinde yaşanan değişimleri fark ederek geçmiş ile bugün arasında bağ kurmalarını sağlamak ve bu sayede günümüz tıbbının sorunlarına nitelikli bir bakış oluşturabilmelerini desteklemek amaçlanmaktadır.

Tıp eğitiminin ikinci yılında verilen tıp etiği dersleriyle, öğrencilerin biyoetiğin temel kavramlarını, kuramlarını ve ilkelerini öğrenmeleri ve bu bilgilerin hasta bakımı ile sağlık süreçlerine olan etkilerini fark etmeleri hedeflenmektedir.

Üçüncü yıl klinik etik dersleri ile öğrencilerin yaşamın tüm evrelerindeki tıbbi uygulamalar ve araştırmalarda sık karşılaşılan etik konu ve sorunları tanımlamaları beklenmektedir. Bu süreçte, tıp etiği yaklaşımlarını somut etik sorunlara uygulayabilmeleri, etik ikilemlerin çözümlenmesinde mesleki değerleri koruyan çözümler bulabilmeleri amaçlanmaktadır. Yanı sıra sağlık hizmeti alanlar ile sağlık hizmeti sunacak olan geleceğin hekimlerinin hukuki düzenlemeler çerçevesinde hak ve yükümlülüklerini kavramaları, tıbbi uygulamalar sonucu ortaya çıkabilecek etik/hukuki sorunlarda hak ve yükümlülüklerle uyumlu değerlendirme yapabilme becerilerini kazanmaları hedeflenmektedir.




SAYILARLA ÜNİVERSİTEMİZ

36109

Öğrenci

104355

Mezun

1282

Akademik Personel

2455

İdari Personel

272

Aktif Program

30

Öğretim Elemanı Başına Öğrenci

157869

Kütüphane Kaynağı